dinsdag 19 mei 2020

Update nieuwe week

Update week…


Ondertussen begint van alles stilaan weer op te starten. 
-       Mijn moeder haar kapsalon mag weer open waar ze alle zelfgemaakte kapsels mag oplossen. Of alle mensen met een haar uitgroei waardoor je blij was dat je in uw kot moest blijven. 
-       Mijn zus is weer naar kot om nog enkele lessen in te halen deze week. En het blokken wat moeilijk is bij ons thuis. 
-       Ik ben sinds deze week terug gestart met stage om een mega inhaalmanoeuvre te doen. 
-       Waarom ik zo vroeg wakker ben? 
Mijn broer mag weer beginnen met de markten te doen. Hij werkt bij de kippencentrale Defrancq en staat vandaag in Deinze met de kippekes. Hij dacht: IK WAKKER, IEDEREEN WAKKER, en sloeg met de deur. Dus missie gelukt, iedereen wakker. Met het vele werk die ik nog had ben ik beginnen denken en in actie geschoten. Daarom zit ik hier met mijn koffie en computer in plaats van in mijn warm bedje. Wij zijn oprecht met het hele gezin blij dat hij terug aan de slag mag (behalve het grote geweld in de ochtend). 

Op de markt


Waar mijn broer heel kwaad rond was omdat hij niet op de markt mocht staan. Hij zei ook alé, alle mensen staan in de winkel met een hoop op elkaar voor inkopen te doen. En bij mij staan ze ook in een rij maar dan nog in buitenlucht. Dit kon hij niet vatten dat de markt niet doorging. Nu, ondertussen zijn de plannen om naar de markt te gaan vervolledigt en kan iedereen veilig naar de markt gaan. 

Richtlijnen om de markt vlot te laten lopen.
-      De kramen worden verder uit elkaar gezet dit wordt aangetoond via een circulatieplan.

-       De social distancing regels respecteren
-   Het nodige hygiënische materiaal voorzien voor zichzelf en de medewerkers. Hier vloekte mijn broer over om in deze verschrikkelijke warmte kippen te bakken met een mondmasker en het kraam afgesloten met plexiglas. 
-       De locatie kennen van de hygiënische posten.
-       De klant zoveel mogelijk elektronisch te laten betalen.
-   Verbale reclame vermijden, als je de aandacht aan je kraam vraagt zou het ertoe leiden dat een grote groep mensen zich verzamelen rond je kraam. En dat willen we nu net niet. 
-       Geen proevertjes aanbieden. 
-       Klanten attent opmaken dat ze enkel eten komen afhalen en niet ter plaatse opeten.


2 opmerkingen:

  1. Mijn mama was ook eens naar de markt geweest tijdens haar middagpauze om kip te kopen. Ze zei dat het heel raar was hoe alles ingedeeld was en hoe je moest bestellen. Het viel haar op dat veel marktkramers hun niet aan de regels hielden en gewoon hun eigen ding doen. Zo zijn ze in ons stad verplicht om een mondmasker te dragen, maar dat deden velen niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je mama is waarschijnlijk blij dat ze haar structuur terug heeft in haar kapsalon! Waarschijnlijk is het niet te onderschatten met de blijvende geldende maatregelen. Veel succes op je stage! Het zijn idd rare tijden om naar de markt te gaan! Mijn mama gaat normaal iedere dinsdag naar de markt in Roeselare, helaas is de angst nog te veel aanwezig bij haar om terug naar de markt te gaan, ondanks de genomen maatregelen!

    BeantwoordenVerwijderen

Afscheid

Lieve medebloggers Ik ben heel blij dat jullie samen met mij deze periode hebben doorstaan. Beetje per beetje begint het toch wel nieuwe...